Midsommar helgen..

Liten uppdatering från dom senadte dagarna.. :)

Torsdag:
Åkte jag, william, micke, anneli och roger upp till deras stuga i njallejaur, tror det hete så. Vi åkte ganska tidigt, var framme vid 4 tiden. Solen sken och vi fixade in sakerna, åt god mat och chillade.
Mot kvällen åkte micke och hans föräldrar iväg för att fiska, jag kände inte alls för det så stannade med lille man. Han somnade 21:45 då dom kom tillbaka och ingen fisk hade dom fått ;D
Rästen av kvällen chillade vi.

Fredag:
Vaknade 08:00 av lilla william som kommer in i rummet.
Han sov i andra rummet med hans farmor och farfar, kändes konstigt för mig men shit jag fick sova ut. Första gången jag sover en hel natt utan att vakna och har sovit riktigt bra..
Vi steg upp, åt frukost och efter det började jag och micke göra den goda tårtan. Micke började och jag fick göra det roliga att stoppa grädden, jordgubbarna och liknande. Men Jag ides inte börja fixa med jordgubbarna så anneli fick äran och hjälpa där :) William var på glatt humör hela dagen. knotten bet honom ibland men han bryde sig inte om dom. Vilket jag trode han skulle göra men icke.
Tror han fått det av pappa micke ;) Jag hatar mygg, knott, spindlar, myror allt som har med småkryp att göra och orm :D *haha* nåja. William fick också åka en liten båttur med pappa micke och farmor anneli. Det tyckte han om men när han kom tillbaka mot bryggan blev han lite osäker när jag inte var med :) *hihi*
Fisketur blev det också för oss alla men jag fiskade inte. gick mer runt och fotade med william . *Söt unge*
Knotten var som sagt på oss hela hela tiden, jag hade också svart tröja vilket gjorde att värre, men som tur tog jag inte klänning, tänkte ha det efter som det är midsommar men nepp, mycket knott :P
Mot kvällen  blev det bastu, se film och bara umgås.


Lördag/idag:
Blev det avfärd hem mot luleå.
William sov inatt också inne med farmor och farfar.
Dock vaknade jag på natten när han vaknade, var på väg att stiga upp men kom på att anneli och roger sa att dom tar honom om han vaknar. Så jag la mig ner, låt vaken och så vart det tyst efter 1-2 minuter. Så viste att han somnade, vilket gjorde att jag somnade :) Sov så tungt att jag inte vaknade på morgon när william, anneli och roger vaknade 08:00. William hade sprungit in och ut från rummet och dörren har varit öppen.
Men när jag sover så soooover jag :)  10:00 vaknade iaf jag. *hihi*
Då var alla vakna och william kom och gav mig en morgon kraaaam, det vi kallar en "go". *gullit*
Dagen gick fort, vaknade åt frukost, tårta, städa, packa och åa hem.
Innan vi åkte hem gick jag och william ner till bryggan och kastade pinnar/gräs i vattnet. *hihi* Han har lärt sig att han hämtar en pinne, när han ska slänga räcker han ut handen och när han håler i min eller någons hand så slänger han pinnen.

När vi var på väg hem åkte vi till storforsen!!!
Så länge sen man var dit och william älskade ju att vara där och jag med. William älskade att gå, springa på broarna där och kolla på stora forsen och alla små. Bilder kommer imorgon!!!!!

Jag hoppas ni förstått allt jag skrivit, vilket jag menar att jag har skrivit fort och slarvat lite men kortade av så det inte blev så jätte mycket.
Bjuder på bilder imorgon :)






Bastun och stigen som leder ner till bryggan


Den goda tårtan vi gjort :)






Bild tagen från bryggan :)


Leker :)

Många bilder var suddiga, hoppas ni vart lite nöjda. :)
Bilder från storforsen kommer imorgon!!!!

Litet smak pror får ni här

Mer kommer imorgon..

Kram på er
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0